onsdag 23 januari 2013

#Blogg100

Jag är ju ny till det här bloggandet, och min främsta ambition är att få skriva av mig i ett helt anonymt och filterlöst forum där jag kan vara helt fri och skriva vad jag vill utan att få några reaktioner från folk i min närhet. Det är ett sätt för mig att testa vad jag egentligen vill skriva om på Facebook och Twitter men inte vågar. Men det är också ett sätt för mig att lära mig mer om bloggande och få mig själv att skriva regelbundet. Så därför tänkte jag haka på Fredrik Wass och Bisonblogs initiativ om att blogga varje dag. Så nu ska här eldas för kråkorna varje dag är det tänkt. Heja mig för det.

Kan också rapportera att jag igår kväll satte igång med min nya meditationsrutin. Kände mig nästan lite fånig när jag plockade ihop mitt mobila meditationspodie som vår meditationslärare föreskrivit. Jag tände mitt ljus, satte mig framför podiet, satte mig i skräddarställning och förde ihop tumme och pekfinger, ställde klockan på en kvart och slöt ögonen. Andades genom näsan, in och ut, in och...det var då fasen vad de väsnas hos grannarna! Aja, tänk bort det, fortsätt andas, in och ut och in. Foten gör ont. Det ska man tänka bort. Tänk ej på fot. In och ut, lugn och fin. Så höll jag på. Och måste ändå säga att det gick över förväntan och var riktigt skönt. Har modesta förväntningar så här i början, för mig är det träning nog att bara sitta stilla en kvart och EJ RÖRA SIG ALLS. Men det är bara att nöta in, tror på uttrycket fake it until you make it, genom att härma det man vill uppnå så tränar min ett nytt beteende. 

Så namaste på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar