måndag 21 januari 2013

Meditera mera

Förra sommaren så hamnade jag lite med hjälp av ett bananskal hos en synsk dam. Eller clairvoyant kallades hon. En väldigt rolig upplevelse, inte minst eftersom hon verkade i ett rätt så fint område och hade inrett hemma enligt "ljust och fräscht". Inte en rökelse så långt näsan nådde. Hon sa en massa saker, mycket tog jag med en nypa salt, men en av de saker som fastnade hos mig var att hon sa att det går så fort i mina tankar och min energi. Som en motorväg där allt svischar fram alldeles för fort och där jag inte hinner fånga upp tankarna, eller ännu hellre, stanna upp. Hon rekommenderade att jag skulle börja med meditation. Det lät bra tyckte jag och fortsatte köra på min motorväg. Tills idag! Ikväll var jag på min första lektion i meditation. Det var mest praktiskt information gällande kläder, vilken tid man gör det, och inte minst, ställning. Jag som är stel som ett kylskåp i vanliga fall och dessutom råkade ut för min regelbundna snedrygg är in for en utmaning, helt klart. Vi fick sitta på golvet under hela klassen men avslutade med fem minuters meditation. Det gick väldigt bra att vara närvarande i tanken men fasen vad det skavde överallt. Men det är ju bara att börja härda sig. Jag känner mig väldigt motiverad så ska nog gå bra. Om jag bara kommer upp imorgon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar